Hagyományos értelemben a gyűjtőfuvarozás meghirdetett menetrend és fuvardíj tarifa alapján, adott viszonylatok (országok, városok) közötti, gyűjtőraktártól-gyűjtőraktárig végzett nemzetközi árufuvarozást jelent. Az áruszállítás menete, hogy a küldeményt a feladótól átveszik, beszállítják a gyűjtőpontra, ahol betárolják, papírozzák. Később átrakodják, és sok más áruval együtt indítják a „gyűjtős kamionnal” az érkező ország gyűjtőraktárába. Itt ellenkező előjellel minden ismétlődik: kirakodás, okmányolás, házhoz szállítás. Főként a multinacionális gyűjtőfuvarozók gyakorlata ez.
Az EKÁER rendszer bevezetésével az átrakásos gyűjtőfuvarozás gyakori problémája az adatközlés hiányossága, különösen, ha külföldi feladó indítja az árut. Rendszám, szállítási időpontok, áru adatok hiányában, a hazai címzett nem, vagy csak késve tud eleget tenni jelentési kötelezettségének, ami büntetéssel járhat. Emellett elhúzódhat a menetidő, előfordul a raktározásból eredő áruhiány, árusérülés, gyatra ügyfélkezelés.
Gyűjtőfuvarozás, gyűjtőfuvar: irodánk a fuvarszervezés egy másik, egyszerűbb és biztonságosabb módját gyakorolja:
– külföldre szánt vagy onnan feladott küldeményt ugyanaz a kamion fuvarozza háztól-házig,
– nincs átrakás és köztes raktározás, így nincs áru elveszés,
– az áru mozgása tervezhető és egyszerűen követhető.
Gyűjtőfuvarozást export-import irányban Magyarország és az EU többi tagállama között szervezünk. Erősségeink Anglia, Franciaország, Benelux államok, Dánia, Német-, Olasz- és Csehország – Magyarország, fejlődőben pedig a Baltikum–Magyarország fuvarviszonylatok. Üzleti kapcsolatunk dán, holland speditőr cégekkel sok évre nyúlik vissza.
A közúti gyűjtőfuvarozást rövid határidővel, viszonylatoktól függően, 2-4 napos fuvarozási határidőkkel szervezzük. A gyűjtőfuvarozás megkezdése előtt a külföldi feladóval vagy címzettel felvesszük a kapcsolatot. A kamion indítása előtt adatokat egyeztetünk, hogy esetleges későbbi kellemetlenségektől óvjuk meg ügyfeleinket. Egy félreértett vagy rosszul diszponált árumennyiség vagy címzés nem várt költségeket okozhat!
Gyűjtőfuvarba legalább 100 kg és egy 1 m3 árumennyiséget érdemes feladni, ez alatt a postai feladást vagy a kiscsomag szállítókat ajánljuk. Szinte bármilyen árufajta feladható, amely nem igényel különleges kezelést, vagy speciális feltételek meglétét. Fuvarszámlát átvett, leigazolt CMR fuvarlevél alapján állítjuk ki, amely a közúti fuvarozás elszámolásának alapja. Rendszerint a fuvarozó, de a feladó is kiállíthatja. Noha nem értékpapír és nem is szigorú számadású, de a közúti fuvarozás nélkülözhetetlen dokumentuma.
Közúti fuvarszervezés mellet, tengeren túli gyűjtőfuvarozást, ún. LCL továbbítást is végzünk 300 kg, 2 m3 árumennyiség felett, különös tekintettel USA és Izrael – európai kikötő viszonylatban.
A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.