Szállítmányozó irodánk fő tevékenysége a közúti gyűjtőfuvar szervezés, nemzetközi költöztetés, és ezzel járó járulékos feladatok ellátása: csomagolás, rakodás, engedélyek beszerzése, EKÁER ügyintézés, biztosításkötés, megbízóink érdekképviselete.
Szállítmányozás a fuvarozástól összetettebb tevékenység, hiszen a szállítmányozás felöleli a fuvarozást kísérő melléktevékenységek és járulékos szolgáltatások együttes megszervezését is. A magyar jog a fuvarozást és a szállítmányozást külön-külön nevesíti, ezzel is különbséget téve a két tevékenység közé, noha azok között van átjárás. A szállítmányozást a 2014-ben hatályba lépett új Polgári Törvénykönyv XLII. Fejezete szabályozza. →Lásd adattár. A szállítmányozó, ha úgy tetszik speditőr, egy kézbe vesz mindent, megbízója javára, saját nevében köti meg az áru továbbítás vonatkozó szerződéseit. A szállítmányozás fő eleme a szervezés (eljárásfelelős), a küldemény gazdaságos célba juttatása a disztribúciós láncon keresztül. A szállítmányozó mindenből egy kicsi: logisztikus, fuvarozó, bizományos és képviselő.
Nyugat-Európa – Magyarország viszonylatában export – import irányban szervezünk teljes kocsirakományú, darabárus, részrakományos valamint gyűjtőfuvarokat. A gyűjtőszállítmányok főbb irányai: Anglia, Franciaország, Benelux államok, Dánia, Német-, Olasz- és Csehország – Magyarország, Baltikum–Magyarország viszonylatok. Menetidő Angliából maximum 5 közelebbi országokból átlag 2-3 munkanap. A fuvareszköz kiállítása előtt a külföldi feladóval felvesszük a kapcsolatot, akivel adatot egyeztetünk.
Ha megbízónk maga kívánja ezt ellátni, akkor az alábbiakat kérjük:
– Fuvarozás megkezdése előtt pontosan kérjük megadni az áru megnevezését, vámtarifaszámát, értékét, ez többek között Intrastat, EKÁER ügyintézéshez is kell.
– Ismernünk kell a küldemény tulajdonságait, csomagolását, kiszerelését. A leggyakoribb kiszerelés a raklapos. Több típusa létezik, Európában az ún. EPAL vagy EUR palettát (80x120cm, az erősebbek teherbírása 1200kg) használjuk, Angliában az EUR mellett az ún. angol paletta (100x120cm) is dívik. Tisztázni kell, hogy az áru pontosan lefedi-e a raklapot vagy lelóg róla, ekkor ugyanis a következő paletta már lehet, hogy nem fér mellé.
– Pontosan kérjük megadni az áru bruttó súlyát, méretét. A „körülbelüli” mennyiség esetén mindig fennáll az alá- vagy túlbecslés lehetősége. Alábecslés esetén helyben, felrakodáskor derül ki az árutöbblet, amely vagy felfér a teherautóra, vagy nem. Ha igen, a fuvarozó a plusz díj mértékét a saját belátása szerint veti ki… Túlbecsléskor pedig a raktérben fenntartott helyet nem tölti a kevesebb árumennyiség, és legtöbbször ki kell fizetni az eredetileg lefoglalt rakteret.
– Fontos tisztázni a feladó nyitva tartását, a raktár helyét, a rakodás módját. Munkaszüneti napok, helyi ünnepek országonként, sőt tartományonként is eltérőek, egyes vállalatok egyénileg is tarthatnak munkaszüneti napot (Bank Holiday). Nyugat-Európa legtöbb országában a péntek „rövid nap”, előfordul ekkor a 3-4 órás nyitva tartás. A feladó székhelye és raktára nem biztos, hogy egy helyen van, olyan esettel is találkoztunk, ahol a kettő külön-külön országban volt.
Az áru indításáról, pillanatnyi helyzetéről értesítést adunk, a szükséges magyarországi engedélyeket beszerezzük. A budapesti behajtási engedélyek díja változó, átlag 5000-18000 Ft között mozog.
Tengeri szállítmányozás gyakorlatát nagy múltú, konferenciákba tömörült hajóstársaságokkal folytatjuk. FCL (Full Container Load) és LCL (Less Container Load), vagyis teljes konténerek mellet részrakomány, gyűjtő konténerek indítását is szervezzük. Tengeri szállítás fő viszonylatai: Amerikai Egyesült Államok (keleti part) – Hamburg, illetve Izrael – Magyarország (Ashdod/Haifa – Koper). Tengerentúli költöztetés kereslete az utóbbi években megélénkült. Magyarországról és Erdélyből is bonyolítottunk költöztetést az Egyesült Államokba és Izraelbe. Teljes körű csomagolás, fuvarozás, konténerbe rakodás mellett a magyarországi export vámkezeltetések, biztosítások megkötését is megszervezzük. Ingóságot, illetve egyéb küldeményt feladni tengerentúli gyűjtőforgalomban (LCL ) legalább 100kg/2m3 fölött érdemes, ez alatt a postai feladást vagy a kiscsomag kézbesítői szolgáltatókat ajánljuk.
Tengerentúli költöztetés esetén, a külföldi vámoltatások és a szigorú adminisztráció miatt, helyi ügyvivő, illetve meghatalmazott jelenléte szükséges!
ISO konténer méretek:
Típus | Külső | méretek (m) | Belső | méretek | Ajtó | méretek | Önsúly (kg) | ||
h | sz | m | h | sz | m | sz | m | ||
20′ normál | 6.09 | 2.43 | 2.59 | 5.89 | 2.35 | 2.39 | 2.34 | 2.28 | 2300 |
40′ normál | 12.19 | 2.43 | 2.59 | 12.03 | 2.35 | 2.39 | 2.34 | 2.28 | 3750 |
40′ magas | 12.19 | 2.43 | 2.89 | 12.03 | 2.35 | 2.69 | 2.34 | 2.58 | 3940 |
40′ hűtő | 12.09 | 2.43 | 2.59 | 11.56 | 2.28 | 2.24 | 2.28 | 2.20 | 4800 |
40′ open-top | 12.19 | 2.43 | 2.59 | 12.02 | 2.35 | 2.32 | 2.34 | 2.24 | 4030 |
Belföldi szállítmányozást, kiszállítást tarifánk alapján, gyors határidővel vállalunk. A budapesti behajtási korlátozások szigorítása óta (lásd: Budapest teherforgalmi zónáinak térképe 2013) különösen kedveltek a korlátozás alá nem eső emelőhátfalas teherautók. Tágabb fuvarozási határidő esetén, a nagyobb városok közötti ún. helyközi fuvarokat, eseti fuvarozóval illetve járattal szervezzük meg, így nem kell oda-vissza km díjat fizetni.
A rakodás nemcsak állóképességet és erőt követel meg, de nagyfokú szakértelmet is. Különböző méretű, alakú küldemények rakodásakor a gazdaságos helykihasználás tervezést igényel, legtöbbször fejben és ritkábban drága szoftverekkel. Rakodóink sok éves gyakorlata és szaktudása biztosítja a balesetmentes, gondos árukezelést. Rakodás díja 1800 Ft+Áfa / megkezdett óra / fő.
Belföldi fuvarozás mellet a gépszállítás is tevékenységünk része. Szerverek, kapcsoló szekrények, ipari klímaberendezések, hűtők fuvarozása, áttelepítése, épületen belüli mozgatása az erősségünk, árajánlatot előzetes megtekintés alapján adunk.
Az ipari parkok növekedése és a nagyvárosi ingatlanpiacok változásai miatt, mind jobban előtérbe kerül a cégköltöztetés. Több budapesti belvárosi cég költöztetését, teljes raktárkészletének áttelepítést végeztük ipari parkokba, amikor nem csak a rakodás és a belföldi fuvarozás volt a feladatunk, hanem a csomagolás, címkézés és a leltározás részfeladatai is. Teljes körű logisztikai szolgáltatásként bonyolítottuk cégköltöztetést külföldre is, bukaresti ipari parkba.
A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.